12/III | ||||
Miloslav Fuček | Kamarádi | Přečteno: 1481 | ||
Kapitola dvanáctá, III. část | ||||
Hned po našem návratu z bramborové brigády jsme dostali nového učitele na matematiku. Je to mladý učitel, který právě dokončil školu. O prázdninách měl havárii v autě a tak začal učit až koncem září. Protože máme matematiku v pondělí hned první hodinu, měl svoji vůbec první hodinu u nás. Hned na něm bylo vidět, že ještě neučil. Představil se nám, že se jmenuje Sláma a že nás letos bude učit matematiku. Kluci se začali tomu jeho jménu smát a někdo vzadu řekl „seno“. To Slámu naštvalo a řekl, že si hned vyzkouší, jaké máme znalosti z loňska a co jsme se už naučili letos se soudružkou Roubalovou. Nevěděl, kdo řekl to „seno“ a tak začal zkoušet od prostředka. Odtamtud se to totiž myslím ozvalo. Já bych to tipoval na Vojtu nebo Radka Pechlátovy nebo na Honzu Beneše nebo Radima Doležala. Míša to podle mě nebyl a na Radka Holuba mi to taky nesedí. Oba se tomu ale dost smáli a tak začal Sláma u Míši. Dal mu spočítat dost těžký příklad. Já měl z matematiky loni jedničku, i když Roubalová tvrdila, že je to horší jednička, ale tenhle příklad bych nespočítal. Sláma Míšu posadil s pětkou a vyvolal Radka. Ten je z celé ntřídy na matematiku nejchytřejší a tak to spočítal. Sláma byl dost zklamaný a Radek z toho měl dost radost a zlomyslně se šklebil. Celá třída se začal smát. Sláma začal Radka zkoušet geometrické vzorce. Radek se u jednoho chvíli zamyslel, protože si vzorce vždycky odvozoval, teda aspoň ty složitější. Hynek myslel, že to neví a tak mu začal napovídat. Toho Sláma hned využil a dal mu pětku a posadil ho. Dál už Sláma nezkoušel. Místo toho jsme psali písemku. Napsal na tabuli čtyři příklady. První dva byly hodně těžké a já neveděl, jak je řešit. Další dal o něco lehčí a ten poslední byl docela lehký. Asi si uvědomi, že by bylo divné, kdyby celá třída dostala z písemky pětku. Radek Holub spočítak všechno a poslal řešení prvních dvou příkladů Míšovi, ale Sláma ho při tom přistihl a řekl mu, že opisuje a písemku mu sebral, zmačkal, hodil ji do koše a Radkovi dal další pětku. Chtěl to myslím sebrat i Míšovi, ale ten se tvářil hrozně nevinně a tak si to rozmyslel. Nejlepší známka, kterou z písemky dal, byla trojka. Tu jsem dostal já, Libor, Petr, Míša, Jakub, Hynek, Ondra a asi šest holek. Ostatní mimo Lubora a Luďka měli čtyřky. Druhou hodinu měl v pondělí Sláma v 5.A. Měli ho na tělocvik a jsou s ním spokojení. Hned další hodinu ho měli na matiku. U nich ani nezkoušel a ani nepsali písemku. Brácha o něm prohlašoval, že je fajn. I v ostatních třídách, kde učil, s ním jsou spokojení. U nás začal hned ve středu zase zkoušet. Radek se chtěl přihlásit na opravu, ale Sláma mu řekl, že u něj má už dvě známky a nevyzkoušel ho. Vyzkoušel Libora a Petra. Ti se tenkrát taky smáli. Libor dostal čtyřku a Petr pětku. Pak dal jedničky dvěma holkám a vykládal novou látku. Radek byl naštvaný, že má dvě pětky. Byl z naší třídy z matematiky nejlepší a moc ho to mrzelo. Bylo to vůči němu nespravedlivé. Hlásil se ještě v pátek, ale Sláma ho nevyvolal. Zkoušel dvojčata Pechlátovy, kterým dal čtyřky a další dvě holky, které dostaly dvojky. Radkovi bylo skoro do breku a prohlásil, že když si na něj Sláma zasedl, že je mu to jedno a že klidně z matematiky propadne. Pak se přestal matematiku vůbec učit. | ||||
Sdílet na Facebooku
Provozuje a vytvořil Ing. Miloslav Fuček - MF SOFT
Všechna práva vyhrazena ©2002-15
Kopírování částí webu či přebírání částí textu není povoleno bez souhlasu majitele webu.